Systemet DRIVE giver brugervenlige arbejdsgange, når kommuner og forsyninger planlægger drift- og vedligeholdelsessopgaver.
24. juni, 2020
Igennem en længere periode har NIRAS arbejdet med opgradering af DRIVE, der er et system, som primært forsyninger og kommuner anvender til at styre drift- og vedligeholdelsessopgaver med. Udviklingen af DRIVE 2.0 har haft fokus på at optimere brugervenlighed og arbejdsgange, så det nu bliver endnu nemmere at styre både de opgaver, der opstår ad-hoc og de vedligeholdelses- og tilsynsopgaver, som man kan planlægge forud.
Teamet bag DRIVE 2.0 består foruden projektledere, udviklere og fagfolk inden for drift i forsyninger og kommuner også af designfolk, hvor en af vores dygtige udviklere er udstyret med en mastergrad i designpsykologi. På den måde kommer brugeroplevelsen hele tiden i fokus, hvilket har haft stor indflydelse på, hvordan alle sider af arbejdsgangene håndteres i DRIVE 2.0.
I DRIVE 2.0 arbejder du med både borgerhenvendelser, arbejdsopgaver og entreprenørernes afrapportering i marken på både mobil og tablet. Et intuitivt planlægnings- og overvågningsmodul gør den daglige styring til en leg, og DRIVE 2.0 integrerer med kundens kort og ledningsregistrering, med NIRAS’ anlægsregister ASSET og derudover kan der tilkobles systemer til håndtering af bl.a. økonomi, brudregistrering og borgerhenvendelser fra eksterne løsninger så som eks. www.minkloak.dk, som NIRAS har udviklet i samarbejde med Aalborg Forsyning og Aalborg Kommune.